söndag 27 april 2008

Nintendo - nostalgi och ha-begär

Idag har jag surfat Nintendo.
Bakgrund: Jag har alltid velat haft ett Wii, men det är bara jag som har velat ha ett, typ. Men, häromdagen var Petra hemma hos en kompis, vars man hade köpt ett Wii. Hon kom hem helt lyrisk över hur roligt det var. Men shit, vad dyrt det är!! Konsolen kostar, sedan måste man ha en extra handkontroll och spel!!! Svindyrt!!

Så jag gick ut på Blocket och kollade runt och fick en sådan där nostalgitripp. Går vidare in på mer suspekt sida och hittar en CD, best of Nintendo!! Helt sanslöst. Musiken till klassiker som Zelda, Super Mario, Punch out, Kid Icarus, med mera!

Ett ljudexempel. ja, jag vet att detta säkert är olagligt, men jag kan inte låta bli. Detta är musiken till Super Mario Bros när man simmar. Tillägnad min Nintendo-tokiga lillasyster. på grund av att Blogger inte kan lägga upp musik, och videofunktionen är helt j-v-a värdelös (oj, nu vart jag frustrerad) så kommer helt enkelt ett Youtube-klipp nedan...

Inga kommentarer: