torsdag 10 april 2008

Jag älskar min Mac

Eller ja, jag tycker väldigt mycket om den i alla fall. Jag tänkte ta tillfället i akt att då och skriva om funktioner och program jag tycker om och som gör en saker så mycket roligare och / eller enklare. Först ut är Time Machine, Mac OSX nya, inbyggda backup-program. Till och med en sådan tråkig, men ack så viktig funktion är roligt och snyggt. Kolla bara den här lilla filmen jag har gjort med det smarta lilla programmet Screenflow, som jag återkommer till i ett senare inlägg. Man ställer bara in Time Machine på vilken extern hårddisk den skall säkerhetskopiera filerna och man är igång. Sedan kan man gå tillbaka i tiden om man av misstag har slängt något, flyttat något eller helt enkelt bara vill kolla det extremt coola gränssnittet. Det funkar till och med via trådlösa nätverk.

Inga kommentarer: