lördag 27 oktober 2007

We will rock you (part I)


Oj oj oj! Så här snygga var vi för 10 år sedan, Pokers dansbandsorkester.
Vårt lilla band har en skön historia som börjar en påskafton 1989.
Jag och min kompis J skall på förfest hemma hos en kompis till hans lillasyster. Dit var också några andra sköna lirare inbjudna, bland annat en snubbe med blont, korkskruvspermanentat, långt hår och hatt. Han hette Magnus! Denne Magnus visar sig vara basist i ett band som kallade sig "De etablerade krukväxterna". I detta bandet spelade en kille som heter Mattias (son till min dåvarande engelskalärare). Jag och Magnus lärde känna varandra via gemensamma bekanta och en del sprit. I detta sällskapet (som en parentes) fanns även Daniel J som, denna påskafton gjorde, och drack, den sköna groggen whisky och mjölk.

I ettan på gymnasiet hamnar jag, Magnus och Mattias i samma gympagrupp, de får reda på att jag spelar trummor året innan har jag för mig. Vi (mitt dåvarande band Bulldozers) spelade då på en fest för inbjudna tonåringar från Sovjet. Magnus och Mattias har problem i sitt band, som då har bytt namn till Dr Snuggles. Gitarristen Tobbe har ställt ett ultimatum att antingen drar han eller så byts det trummis... Då frågade de mig. Själv hade man ju lite gått och tänkt att de där gubbarna var ju både trevliga och rätt bra. Så jag sa ja, och vips var man med i ett band!

Vi harvade i replokalen och spelade in en demo i början av 1991. Till detta återkommer vi en annan gång.

2 B CONTINUED...

1 kommentar:

Pontus sa...

AARGH! Jag skulle aldrig skickat den där bilden till dig!!