fredag 29 februari 2008

O'Neill Regional Park


Idag var det ledigt från kursen (den var helt enkelt slut igår). Jag inledde dagen med att åka och hälsa på en leverantör, i Torrance. Härlig rusning!! Jag förstår inte hur det kan vara kö när man har sex filer i vardera riktning?!?! Fast nu snackar vi visserligen om staten som har en bil per två invånare!!
Efter en god mexikansk lunch åkte jag tillbaka till Foothill Ranch. Jag hade bestämt mig för att gå ut och vandra lite i naturen. Jag drog iväg upp i bergen, bara för att se att de enda som fick åka på vägarna som ledde till diverse parker var boende i området p g a branden som härjade för ett par månader(?) sedan. Det måste man ju respektera. Jag åkte en bit nerför berget igen och hittade en park som hette O'Neill. Här du, Manet, fanns det MTB-spår som hette duga!!! Jag hajkade runt och hittade en ganska hög punkt där jag tog detta panorama-fotot. Det består av fem foton som sedan är ihop-"sydda" i Photoshop. Håll till godo!! Imorgon är det hemresa. Jag längtar naturligtvis hem, samtidigt som det har varit några fantastiska dagar här. Väääääädret!!! Jag har gått omkring i shorts och t-shirt idag. Gör man det hemma får man ju frostskador alternativt fuktskador av allt regn.

Inga kommentarer: