torsdag 10 januari 2008

This land is your land


Då var det klart sedan ett tag att jag skall åka till USA, på kurs!
Det skall bli kul, det var nio år sedan jag var där sist. Det har ju hänt en del där borta sedan dess. Vi får väl se, denna gången kommer jag inte resa med ett rosa, tillfälligt pass i alla fall. Det gjorde jag senast. Det kändes redan då som att de skulle skicka mig till Guantanamobasen varje gång jag behövde visa det där söta passet.

Jag skall i vilket fall som helst åka till Foothill Ranch, Orange County (det du Anna), California. I och med att jag bestämde mig för att åka så har jag insett det stora med Internet. Jag är som sagt innan fotointresserad. Då är min tanke att ta med mig kamera och stativ och åka på en liten egenkomponerad fotosafari. Eftersom jag aldrig har varit i detta område innan gick jag in på fotosidan.se för att kolla med andra fotointresserade om de hade några tips. Jag har fått en massa intressanta tips redan! Bland annat The Joshua Tree National Park (ja, den där omslaget gjordes).

Jag har sammanlagt två dagar på mig, rent "semestermässigt" att hitta på grejer. Då skall jag naturligtvis till Route 66 och leta efter Blixten och Bärgarn, det var Noahs idé när han hörde att jag skulle åka i närheten av Route 66.

Foothill Ranch mest kända företag heter Oakley inc, tillverkar grymt bra solglasögon och har nog tidernas coolaste headquarters.

Mer om denna resa senare, nu är det dags att gå och lägga sig.

Inga kommentarer: