söndag 6 januari 2008

Eyes like twins


I lördags var jag, Noah & Linnéa på Universeum. De var grymt spända på hur det skulle vara där, särskilt som Petra hade visat Noah en film om hajar från Universeums hemsida. Vi kom dit, gick först längst upp, till "fjället". Det är där bilden togs för övrigt. Redan då började frågan:
"Bra pappa, men ska vi gå och se hajarna nu??"
Hur intressant är det för en fyraåring att se rödingar, aborrar, mörtar med mera, när man är inställda på att se Bruce, hajen från "Hitta Nemo"? Inte särskilt. Därför är jag imponerad över deras tålamod. Vi gick verkligen igenom hela "Vattnets Väg"-utställningen och tittade på en hel del. Sedan kom vi till det stora akvariet, där vi bland annat, på min inrådan, letade efter Fiskpinnar. Vi hittade inga, men däremot dök det upp en hel hajar!!! Och dykaren, han som snodde Nemo!!! Då var det rätt spännande helt plötsligt.
Därefter gick vi i in i regnskogen. Noah och Linnéa kör ju, som jag tidigare nämnt i bloggen, ett rollspel där Noah är herr Nilsson och Linnéa är Pippi. Döm av vår förvåning när ett gäng av herr Nilssons kusiner hoppade och klättrade omkring i regnskogen.
Sedan var det lekdags i "pulsavdelningen", där Noah, enligt egen utsago, var snabbast av alla att springa.
"Pappa, jag är snabbast av alla, jag har ju blixtenskor!!!"

Inga kommentarer: