torsdag 23 augusti 2007

Vi forsätter spela rock n' roll, men vi håller på o dö ut

Så har det gått tre dagar över tiden. Med tanke på vädret i Göteborg kan jag förstå Bebisen (ja, det är vårt smeknamn på honom/henne). Jag hade också hellre varit i drygt 30-gradigt vatten just nu, men får vänta med det till i November då det helt enkelt bär iväg till las islas Canarias för lite grisfest och annat skoj. Jag längtar efter att få lära känna det nya livet, lära honom/henne massa roliga saker, precis som Noah & Linnéa fnyser åt PC, vet vad Gudrun Schyman säger (och det är inte vackert) med mera.


Ett av mina intressen är som sagt musik. Jag har inte presenterat mitt band än, och det är det ju dags att göra nu.
Bandstationen heter vi och spelar covers på alla typer av fester utom begravningar. Det blir inte så där vansinnigt med spelningar numera eftersom tiden inte riktigt räcker till. Men vi spelar ute då och då, och det är väldigt kul när vi gör det.

Mattias Ingvarson
Smeknamn: Diffen, Kikki
Instrument: Keyboard (med plywoodskiva (internt skämt (mycket parenteser nu)))

Pontus Larsson
Smeknamn: Manet
Instrument: Gitarr och sång

Magnus Johansson
Smeknamn: McKenzie, Jävla idiot (Mattias brukar kalla honom för det när det har utförts någon form av, kalla det, practical joke

Själv spelar jag trummor och sjunger. Jag är även äldst och fetast i bandet enligt Mattias, men den diskussion får föras på någon annan blogg (Magnus kan väl öppna en kanske).

Vi har spelat ihop sedan -91 så det är ett tag. Vi har haft Arvingarna och Hammerfall som förband och Sofia Källgren i publiken (Magnus sa "snopp" så hon hörde det för övrigt). Det händer alltid mycket kul saker runt omkring spelningarna som jag säkert får anledning att återkomma till en annan gång.

Dagens citat: "The problem with Microsoft is that they have no style. And I don't mean that in a small way, I mean it in a big way!" - Steve Jobs, CEO Apple Inc