onsdag 3 december 2008

MAC!

Hade en så'n där beyond PC experience igår. Min kära fru har köpt ny data, en Macbook Pro. Innan körde hon skiten ur en liten stackars vit Macbook. Hur en dator för det priset och prestandan överlever en sådan behandling (hon har Adobe InDesign, Illustrator och Photoshop öppet med tunga filer samtidigt) vet jag inte.
Anyways, igår skulle övergången ske. Jag hade varit och repat och kom hem strax efter 22. Då stod man ju i valet och kvalet om man överhuvudtaget skulle ge sig på en nyinstallation. Ja.
Vi tog en sista backup (via inbyggda Time Machine) och sedan slog jag på den nya. Lite Leopardmusik, lite dumma frågor, sedan kom det: vill du flytta över information från en Time Machine backup? Jag klickade ja och vips så flyttades hela den gamla datorns information över till den nya. Då snackar vi program, nätverksinställningar, systeminställningar, bokmärken till webben, rubbet! Jag var lite skeptisk innan, man nu är jag bannemej mac-taliban! Det var magiskt helt enkelt.

Inga kommentarer: