fredag 8 augusti 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Camilla på Camillas foto på följande frågor, och utmanar alla läsare att också göra dem.

1. Vilken bok läste du senast?
Getting Things Done av David Allen

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?
Vet inte faktiskt, men jag kommer säkert bläddra lite i The 7-point System av Scott Kelby som vanligt.

3. Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
Manliga, fråga mig inte varför, det bara är så.

4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra hälften" kvar osv?
Ja, om jag läser en kass bok och väntar på en som är bra.

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex. omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar etc?
Tips från vänner, bloggar, kända författare jag gillar.

6. När blir en bok för lång?
Det blir den inte om den är bra (se bara på Sagan om ringen).

7. Läser du lika gärna på engelska som svenska?
Jajamensan!

8. Vilken bok kände du senast att du ville övertala ALLA dina vänner att läsa?
Oftast försöker jag inte rekommendera böcker, men om jag t ex pratar med någon som är fotointresserad kan jag ju inte låta bli att nämna vissa titlar.

9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?
Absolut, men jag försöker ge boken en chans. Ibland är det väldigt svårt dock...

10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla?
Ingen, tycker jag själv.

1 kommentar:

Camilla Alvén sa...

Hej!
Vad kul att du antog utmaningen.
Ha det bra
Camilla